top of page
  • תמונת הסופר/תדניאל חדש

מודעות לסרטן השד בעבודה

סרטן השד הוא הסרטן הנפוץ ביותר בקרב נשים בעולם. מדי שנה מובחנים כמיליון וחצי מקרים חדשים.

גם בישראל סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים מכל קבוצות האוכלוסייה ואחראי לכשליש ממקרי הסרטן החדשים בכל שנה בכלל הנשים. הסיכון המצטבר לנשים בישראל לחלות בסרטן השד במהלך חייהן (עד גיל 90) הוא כ-12.8 אחוז בקרב יהודיות וכ-7 אחוזים בקרב מוסלמיות.



מודעות לסרטן השד

הגברת המודעות תורמת לגילוי מוקדם של המחלה, דבר המשפר משמעותית את סיכויי ההחלמה ואת הטיפול בה ואף יכול להציל ממוות, לשפר את איכות החיים וכמובן לחסוך כאב, סבל ועלות כספית של טיפולים מורכבים.

מדי אוקטובר, כבר מעל 30 שנה, מצוין בעולם חודש המודעות לסרטן השד. תחילה בארצות הברית ועם הזמן במדינות נוספות ובעשור האחרון גם בישראל. אך בעוד שבמדינות מערביות רבות מקומות עבודה מקיימים פעולות שונות במקום העבודה על מנת להגביר את המודעות למחלה, בישראל זה עדין פחות מקובל. וגם שנעשות פעולות כלשהן במקום העבודה לרוב הן מסתכמות בחלוקת סרטים ורודים וכדומה.

אילו פעולות אפקטיביות יכולות להתבצע במקום העבודה?

להלן מספר הצעות:

  1. שיתוף במקרים שקרו – מחקרים מלמדים ששמיעת חוויות ממקור ראשון מנשים שחלו בסרטן השד היא אפקטיבית ביותר לעידוד נשים צעירות לבצע בדיקות בגיל מוקדם. מקומות עבודה יכולים לזמן נשים שחלו לשתף במקרה הפרטי שלהן ואם יש עובדות במקום העבודה שמוכנות לשתף מהסיפור האישי שלהן, עוד יותר טוב.

  2. בדיקות במקום העבודה – מעסיקים יכולים לייחד מספר ימים בשנה בהן יתאפשר לכל מי שרוצה לעבור בדיקה במקום העבודה על ידי גורם מקצועי מוסמך לעשות כן. מקומות מרחוקים יכולים להזמין ניידת ממוגרפיה למקום העבודה.

  3. גמישות בשעות העבודה – לאפשר לעובדות ולעובדים במהלך חודש אוקטובר גמישות גדולה יותר בשעות העבודה (הגעה לעבודה מאוחר יותר מהרגיל או יציאה מהעבודה מוקדם יותר) על מנת לאפשר בדיקות בקופות החולים, בדיקות שלהם או של בני המשפחה הקרובים להם. זמן היעדרות יכול להיות על חשבון ימי חופשה או על חשבון המעסיק.

  4. לשלוח הודעות תזכורת לעובדים/ות בקבוצות סיכון.

  5. להעביר סדנאות בריאות במקום העבודה והקטנת הסיכון לחלות בסרטן שד ובכלל.

  6. לחשוף את העובדים/ות למידע שקשור למחלה כמו הסימנים למחלה וסימפטומים שלה, הדרכים להפחתת הסיכוי לחלות במחלה, שמות של ארגונים ועמותות המסייעות וכדומה. את המידע ניתן להעלות באתר האינטרנט של מקום העבודה, בניוזלטר או על לוחות המודעות ואפילו ניתן לשלב בתלושי השכר.

  7. חדרים או מקומות מיועדים במקום העבודה לשאיבת חלב - מחקרים מלמדים כי הנקה מקטינה את הסיכוי לחלות בסרטן השד. עם זאת, אימהות רבות מפסיקות להניק עם שובן לעבודה לאחר הלידה, מאחר שאין במקום העבודה מקום הולם שיאפשר להן לשאוב חלב ולאחסן אותו עד שובן הביתה. מעסיקים יכולים לייחד חדר פרטי ואינטימי במקום העבודה, על מנת שעובדות יוכלו לעשות בו שימוש לשאיבת חלב בזמן ההפסקות שלהן ולדאוג שיהיה בחדר זה גם כיור ומקרר לאחסון החלב.


 

בריאות טובה!

אנחנו כאן בשבילכם, דניאל חדש משרד עורכי דין - ההגנה הכי טובה בשבילך.

14 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page