top of page
  • תמונת הסופר/תדניאל חדש

רישיון קבלן שירות – מה צריך לדעת ולעשות!

ארגונים רבים מתקשרים עם קבלני שירותים שונים כמו: שירותי ניקיון, שירותי שמירה ואבטחה וגם שירותי כוח אדם.


יש יתרונות רבים בהוצאה שירותים אלו לגורם מקצועי שיכול לבצע אותם עבורנו ביעילות, במומחיות ובמיומנות כאשר אנחנו לא צריכים לדאוג יותר.


האמנם?

חשוב לדעת שמכוח חוק העסקת עובדים על ידי קבלני משנה, חלה חובה על כל מי שמתקשר עם קבלן שירותיי כוח אדם, או שמירה ואבטחה או ניקיון לוודא ולדאוג לכך עוד לפני קבלת השירותים, שלאותו קבלן יש רישיון כדין לתת את השירותים ושהרישיון בתוקף.



פעמון שירות

אם השירותים ניתנים על ידי עובדים זרים יש לוודא שלקבלן יש גם רישיון לתת את השירותים באמצעות עובדים זרים.

מה קורה אם לא בודקים ומתברר שלקבלן אין רישיון?

הסתבכתם...

אתם מסתכנים בביצוע עבירה פלילית שבצדה עונש כספי של עשרות אלפי שקלים, הרשעה פלילית וכתם שעלול למנוע מכם לגשת למכרזים.

כתב האישום מוגש לא רק כנגד החברה שהזמינה את השירותים ולא בדקה אם יש רישיון אלא גם נושאי משרה בחברה שאחראים על התקשרות מול הקבלן.

למשל מנהל משאבי אנוש, מנהל כספים, מנהל רכש וכדומה.

מה אפשר לעשות?

לפני שאתם מתקשרים עם קבלן שירותים (כוח אדם או ניקיון או שמירה ואבטחה):

1 – תדרשו מהקבלן להציג לכם רישיון בתוקף, ותבדקו גם באתר של משרד הכלכלה ברישום הקבלנים (קישור בהמשך) שאכן הרישיון אמיתי ולא מזויף (כן יש קבלנים שמזיפים רישיונות).

2 – סמנו לכם ביומן מתי מועד הרישיון מסתיים ודרשו לקבל רישיון מחודש כתנאי להמשך ההתקשרות.

פעולות קטנות אלו יתנו לכם הגנה ענקית השווה עשרות אלפי שקלים והימנעות מרישום פלילי.

קישורים מועילים: קבלני שירותי ניקיון אבטחה ושמירה –

קבלני כוח אדם -

סיפור קצר (ואמיתי) שקרה:

מאיה ורן (השמות שונו כמובן) הקימו חברת סטארט-אפ לפני שנה והחליטו שזהו הגיע הרגע לצאת מהמרתף בבית של מאיה ולעבור סוף סוף למשרד מסודר באחר מבנייני המשרדים בעיר, בכל זאת צריך לפגוש משקיעים. בשעה טובה הם נכנסו למשרד חדש וכעבור כמה חודשים כשנמאס היה למייסדים לבזבז זמן יקר על ניקיון המשרד בעצמם הם פנו לשכנים במשרד לידם ושאלו אותם אם הם מכירים חברת למתן שירותי ניקיון להמליץ עליה. בטח, ענו השכנים. אנחנו עובדים עם קבלן מעולה ומרוצים הנה מספר הטלפון שלו מוזמנים להתקשר.

בשמחה רבה מאיה ורן התקשרו לקבלן שכמובן שמח להגדיל את היקף העבודה ושלח להם טופס להזמנת עבודה. רן מאיה חתמו על המסמך ופעם בשבוע הגיעה אליהם העובדת של קבלן השירותים לנקות את המשרד.

עברו כמה חודשים ופתאום דפיקה על הדלת במשרד של מאיה ורן. בפתח עמד מפקח של משרד העבודה והרווחה וביקש מהם לראות שיש להם העתק מהרישיון של קבלן הניקיון.

מי? מה? מו? שאלו מאיה ורן. איזה רישיון? לא שמענו שצריך לבדוק אם יש רישיון.

מאיה ורן הוזמנו לחקירה פלילית באגף האכיפה של משרד העבודה והרווחה והוגש נגדם כתב אישום. במהלך החקירה התברר, כי העובדת של קבלן הניקיון לא קיבלה שכר במשך תקופה ארוכה ולכן היא הגישה תלונה למשרד האכיפה ובמסגרת התלונה היא סיפרה באיזו משרדים היא נותנת שירותי ניקיון וכך המפקח ידע להגיע למשרד של מאיה ורן.

הרבה ארגונים, כמו החברה של מאיה ורן, מתקשרים עם קבלני שירותים שונים כמו: שירותי ניקיון, שירותי שמירה ואבטחה וגם שירותי כוח אדם.

 

אנחנו כאן לכל שאלה, נשמח לסייע בעריכת הסכם ההתקשרות ולבדוק את הסוגיות שיש לכם בחברה / בארגון לראש שקט.

אנחנו כאן בשבילכם, דניאל חדש משרד עורכי דין - ההגנה הכי טובה בשבילך.

76 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page